آسانسور کاتالوگ تامین کنندگان درباره ما ارتباط با ما فروشگاه ورود کاربران ثبت نام کاربران
بستن گروه بندی محصولات

نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی و دوبلکس

نویسنده : مدیر سیستم ۱۴:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی  و دوبلکس

با توجه به تقاضاي روز افروز براي نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي که همواره مشکل تردد در طبقات بالا وجود دارد تیم تخصصی دهکده آسانسور، در سال 1392 اقدام به تشكيل يك كار گروه تحقيقاتي - عملياتي جهت مطالعه و تحقيق در خصوص امكان سنجي و شرايط نصب آسانسور در ساختمانهاي قديمي نمود و پس از تعيين گزينه هاي موجود و مناسب و يافتن راهكار هاي منطبق با ساختمان هاي مختلف اقدام به نصب و راه اندازي این امکان در ساختمان هاي قديمي مسكوني و تجاري ، انواع سوله ، انبار و ... نموده است و تاكنون موفق به نصب تعداد بسیاری در چنين ساختمان هايي گرديده است.

محاسن آسانسور برای ساختمان های قدیمی :

راه اندازی آسانسور در يك ساختمان قديمي سه يا چهار طبقه و فاقد این ویژگی كيفيت زندگي ساكنان را متحول ميكند. براي افراد سالخورده و دچار محدوديت حركتي رفاه و آسايش و براي جوانان جلوگيري از فرسايش مفاصل را به ارمغان مي آورد و با افزايش بهاي ساختمان چند برابر هزينه ي پرداخت شده از سوي مالكان را در هنگام فروش به آنها باز ميگرداند. طي سالهاي گذشته درخواست نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي رشد فزاينده اي داشته و با پيشرفت تكنولوژي امكان نصب و راه اندازي آسانسور در بسياري از اماكن كه پيش از اين راه اندازی این امکان در آنها مقدور نبود فراهم گرديده است.

آيا امكان نصب آسانسور در تمامي ساختمان هاي قديمي وجود دارد ؟

نصب و راه اندازی در هر ساختماني ، اعم از مسكوني ، اداري ، تجاري ، انبار و غيره نياز به بازديد ساختمان از سوي كارشناس نصاب آسانسور اعزام شده از سوی شرکت معتبر وجود دارد و بايستي مواردي از قبيل مقاومت سازه ساختمان و امكان تقويت آن ، وجود محل مناسب براي نصب و ساير موارد فني كنترل گردد. با توجه به پيشرفت تكنولوژي و وجود سيستم هاي بالابر جديد در حال حاضر امكان نصب در اكثر بناهاي قديمي وجود دارد و فقط بايستي نوع و روش مناسب توسط شركت هاي داراي مجوز ، عضو سنديكا و داراي تجربه ي لازم در خصوص نصب و راه اندازی در ساختمان هاي قديمي مشخص شود.

شرایط نصب اسانسور در ساختمان های قدیمی :

متاسفانه در اقلب ساختمان هاي قديمي محلي براي راه اندازی اسانسور در آينده تعبيه نشده است و چالش اصلي براي نصب در چنين ساختمان هايي امكان سنجي و يافتن محل مناسب باشد. چنانچه در بين راه پله ها فضاي نور گير با متراژ وجود داشته باشد بهترين شرايط براي راه اندازی فراهم است. با این اوصاف اگر فکر میکنید برای تشخیص این مکان نیاز به مشاوره با تیم تخصصی راه اندازی، نصب و اجرای آسانسور دارید،میتوانید از طریق این لینک اقدام نمایید.

شرایط راه اندازی آسانسور با کمترین تخریب :

در صورت وجود امكان راه اندازی بالابر در فضاي مياني راه پله ها ورودي درب به راه پله و در مجاورت درب ورودي واحد ها خواهد بود و نياز به تخريب نيز به حداقل ميرسد. اما چنانچه چنين فضايي وجود نداشته باشد ميتوان موارد زير را در نظر گرفت :

  • نصب در نورگیر

  • نصب در حياط

  • تخريب بخشي از ساختمان و ايجاد فضاي مناسب

 

آيا براي نصب آسانسور حتماً به حفر چاله ي آسانسور و برق سه فاز نياز است ؟

در صورت نصب هيدروليك خانگي (هوم ليفت Home Lift) نياز به حفر چاله ي آسانسور وجود ندارد و اين آسانسور ها نياز به برق سه فاز هم نداشته و ب برق تك فاز 220 ولت كار ميكنند. استفاده از آسانسور هاي هوم ليفت در سالهاي اخير امكان نصب آسانسور در بسياري از ساختمان هايي كه پيش از اين قادر به نصب آسانسور نبوده اند را فراهم كرده است. اين آسانسور ها نياز به ساخت موتور خانه در پشت بام هم نداشته و بسيار كم صدا مي باشند.

آيا براي راه اندازی آسانسور خانگی در ساختمانهاي قديمي نياز به رضايت كليه ساكنين وجود دارد ؟

براي اجرا در يك ساختمان قديمي چنانچه از قبل فضايي براي نصب آسانسور در آينده در نظر گرفته نشده باشد ، با توجه به اينكه براي نصب بايد از فضاهاي مشاع ساختمان بهره برد رضايت كليه ي ساكنين شرط اوليه و لازم براي شروع كار ميباشد. در بسياري از موارد علت عدم وجودآسانسور در ساختمانهاي قديمي عدم رضايت برخي از ساكنين و مالكين واحد هاي طبقه ي اول مي باشد. مالكين طبقه ي اول از نصب آسانسور منتفع نميشوند و در صورت نصب در بسياري مواقع بايد از فضاي نور گير كه به عنوان حياط خلوت در اختيار طبقه ي اول است صرف نظر كنند يا جلوي يكي از پنجره هايشان كور شود. بنابر اين كسب رضايت ساكنين طبقه همكف معمولاً دشوار است.

قانون تقسيم هزينه نصب آسانسور چيست ؟

چون اجرای آسانسور در ساختمان هاي قديمي كاري اختياري است در قانون شرايطي براي تقسيم هزينه هاي نصب پيش بيني نشده است. ولي در سالهاي اخير با توجه به گسترش اين كار روشي به عنوان عرف در نظر گرفته شده است كه به شرح زير است :

پرداختي مالكان طبقه دوم دو برابر پرداختي مالكان طبقه اول خواهد بود

پرداختي مالكان طبقه سوم دو برابر پرداختي مالكان طبقه دوم خواهد بود

پرداختي مالكان طبقه چهارم دو برابر پرداختي مالكان طبقه سوم خواهد بود

بنابر اين مثلاً در يك ساختمان 4 طبقه طبقه اول يك برابر ، طبقه دوم دو برابر ، طبقه سوم چهار برابر و طبقه چهارم هشت برابر پرداخت ميكنند . بنابر اين كل هزينه تقسيم بر 15 ميشود و طبقه اول يك پانزدهم ، طبقه دوم دو پانزدهم ، طبقه سوم چهار پانزدهم و طبقه چهارم هشت پانزدهم از كل مبلغ را پرداخت ميكنند.

البته اگر ساختمان داراي پاركينگ نباشد معمولاً طبقه همكف هزينه را متقبل نخواهد شد.

 چه آسانسوري براي نصب در ساختمان هاي قديمي مناسب است ؟

بسته به شرايط ساختمان ، ميتوان از آسانسور هاي كششي ، هيدروليك يا هوم ليفت استفاده كرد كه تشخيص نوع مناسب براي هر ساختمان با كارشناسان فني نصب آسانسور مي باشد. در صورت وجود شرايط مي توان از كابين هاي شيشه اي و مدرن و يا انواع تزيينات ديگر بهره برد.

آيا براي نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي نياز به اخذ مجوز وجود دارد ؟

در صورت نصب آسانسور بدون مجوز و يا اخذ تاييديه هاي لازم (مانند تاييديه استاندارد آسانسور) ، ممكن است مالكين در هنگام فروش ساختمان با مشكل مواجه شوند. همچنين چنين آسانسور هايي تحت پوشش بيمه هاي حوادث قرار نميگيرند.

آيا ميتوان داخل منازل دوبلكس يا سوبلكس آسانسور نصب كرد؟

بله ، نصب آسانسور هيدروليك خانگي (هوم ليفت) در داخل واحد هاي دوبلكس و سوبلكس و نيز فروشگاه هاي چند طبقه براحتي امكان پذير است.

جهت بازدید و مشاوره حضوری اینجا کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید.

 

+1
محصولات مرتبط
دیدگاه خودتان را ارسال کنید.
پیشنهاد سردبیر
تراول کابل نرگیز Nergiz تامین کنندگان

تراول کابل نرگیز Nergiz

کابل نرگیز ترکیه که از سال 1980 در بخش کابل فعالیت می کند ، کابل های برق را برای مصارف داخلی تولید می کند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ 2
تراول کابل دت وایلر Datwyler تامین کنندگان

تراول کابل دت وایلر Datwyler

موسس شرکت، آدولف دات وایلر بود.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ 1
 ریل آسانسور چیلیک celikray تامین کنندگان

ریل آسانسور چیلیک celikray

ریل های آسانسور چیلیک celikray ترکیه

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 1
 ریل آسانسور فالکون Falcon تامین کنندگان

ریل آسانسور فالکون Falcon

انواع ریل های آسانسور فالکون Falcon

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 1
 ریل آسانسور مونته فرو MONTEFERRO تامین کنندگان

ریل آسانسور مونته فرو MONTEFERRO

در هر نقطه از جهان مشتریان ما از تحقیقات و توسعه مداوم و فداکاری ریل مونته فرو MONTEFERRO برای تهیه محصولات و خدمات یکپارچه بهره مند می شوند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 2
ریل آسانسور مارازی MARAZZI تامین کنندگان

ریل آسانسور مارازی MARAZZI

ریل مارازی MARAZZI S.r.l. در سال 1965 با نام Metallurgica Marazzi شروع به کار کرد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ 1
درب اتوماتیک آسانسور سلکوم ایتالیا تامین کنندگان

درب اتوماتیک آسانسور سلکوم ایتالیا

شرکت سلکوم ایتالیا بزرگترین سازنده دربهای اتوماتیک اسانسور در دنیا (در کارخانجات ایتالیا ، ترکیه ،چین )و یکی از معتبرترین برندهای جهانی درب اتوماتیک اسانسور می باشد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1
درب اتوماتیک روانکار سماتیک R تامین کنندگان

درب اتوماتیک روانکار سماتیک R

مجموعه روانکار سماتک سال 1374 در زمینه تولید قطعات آسانسور و اخذ مجوز از وزارت صنایع حومه منطقه صنعتی شهر تهران فعالیت خود را آغاز نمود.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1
درب اتوماتیک آسانسور آرین سیستم رو تامین کنندگان

درب اتوماتیک آسانسور آرین سیستم رو

گروه آرین سیستم رو در سال ۱۳۸۲ با هدف طراحی و تولید تجهیزات صنعت آسانسور تاسیس شده است.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1
اتوماتیک یاران AUTOMATIC YARAN تامین کنندگان

اتوماتیک یاران AUTOMATIC YARAN

شرکت اتوماتیک یاران بزرگترین تولیدکننده درب های اتوماتیک، تمام اتوماتیک و موتور گیربکس آسانسور در ایران می باشد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1