آسانسور کاتالوگ تامین کنندگان درباره ما ارتباط با ما فروشگاه ورود کاربران ثبت نام کاربران
بستن گروه بندی محصولات

ریل آسانسور فالکون Falcon

نویسنده : مدیر سیستم ۱۴:۱۲:۴۸ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

 ریل آسانسور فالکون Falcon

ساخت ریل های راهنمای مورد استفاده در صنعت آسانسور بر اساس استاندارد بین المللی ISO 7465 بوده و به تولید کنندگان مجوز تولید ریل های سرد با دو روش، ماشین کاری و همچنین کشش سرد را می دهد. براساس استاندارد ساخت ریل های آسانسور بدین شرح است که حداکثر و حداقل مقاومت فولادی در ریل هایی با مقطع T به ترتیب 520 و 370 نیوتن بر متر مربع می باشد. برای مشخص نمودن روش های ساخت ریل های راهنما ، از پسوند های ذیل استفاده مینمایند:
ریل هایی که به روش ماشین کاری ساخته شده اند پسوند B/ریل هایی که به روش کشش سرد ساخته شده اند پسوند A/ ریل هایی که به روش ماشین کاری سرعت بالا ساخته شده اند پسوند BE/

 

slider3

 

فرآیند ریل های ماشین کاری بدین صورت می باشد که، پس از فرآیند نورد، جهت صیقلی و یک دست شدن سطح نهایی ریل ها، به وسیله ماشین کاری لایه هایی از روی ریل ها برداشته می شود. نمی توان ریل های تولید شده توسط هر یک از روش ها را نسبت به هم برتر دانست. در فرآیند تولید محصولات فولادی، شمس فولادی به روش های ذیل به اشکال گوناگون تبدیل می شود:

 

slider3

فولاد کشش

به واسطه نیروی کششی فلز از درون قالب خارج می شود. در این روش شکل دهی فولاد (در اندازه های مورد نظر) با تلورانس بسیار کمتری انجام می شود. محصول نهایی صلب تر و سخت تر نسبت به روش نورد بوده و همچنین دارای مقاومت کششی و فشاری بالاتری می باشد.
نورد (به روش های گرم و سرد) در صنعت آسانسور.

 

slider3


از میان دو غلتک شمس فولادی را عبور می دهند. در روش نورد سرد، فولاد به دمای ۷۰۰ درجه رسیده و همچنین در روش نورد گرم ، فولاد به دمای ۵۰ تا ۱۰۰ درجه بالاتر از نقطه تبلور مجدد فولاد می رسد.کشش به طور معمول در دمای محیط انجام شده و ضخامت و سطح مقطع محصول نهایی با توجه به خواص مورد نیاز، پس از فرآیندهای شکل دهی متفاوت خواهد بود. در این روش ها بایستی با توجه به خواص گرمایی فولاد مورد استفاده، قبل از فرآیند شکل دهی و سرد شدن فولاد، ابعاد سطح مقطع تخمین زده شود.

 

slider3

 

تاثیرات درجه حرارت بسیار مرتبط با نوع ماده و ناخالصی های آن می باشد. تاثیرات دما بر ویژگی های فلزات به شرح ذیل می باشد:

بر منحنی تنش – کرنش تاثیرات مهمی می گذارد.با افزایش درجه حرارت، خواصی همچون چقرمگی، چکش خواری و همچنین تورق پذیری افزایش می یابند.با فازایش درجه حرارت، خواصی همچون تنش تسلیم، حد نهایی استحکام کششی فلزات و همچنین مدول الاستیسیته کاهش می یابند.با افزایش درجه حرارت، توان سخت کاری کاهش می یابد. (تغییر شکل به راحتی امکان پذیر می باشد)

با فرض یکسان بودن کیفیت و آلیاژ فولاد خام مورد استفاده و استاندارد بودن فرآیند تولید می توان پروفیل های نهایی را با هم مقایسه نمود در غیر این صورت مقایسه بسیار دشوار خواهد بود.

 

slider3

مرحله اول و عملیات گرم

شمس فولادی به وسیله نورد به شکل سپری در آمده و به دو روش ماشین کاری یا کشش سرد به محصول تبدیل می شود. دو فرآیند ماشین کاری و کشش سرد شامل مرحله پرداخت یا Finishing می باشند که در دمای محیط انجام شده و پایه پروفیل Tشکل مورد استفاده هر دو ، به یک روش تولید می شود. در ساخت ریل به روش کشش سرد به دلیل وجود فشار و تغییر ساختار مولکولی، مقاومت فشاری و کششی در محصول نهایی بیش تر شده و ناهمواریهای بسیار و برجستگی هایی روی ریل باقی می ماند که آنها را برای سرعت های پایین مناسب تر می سازد. ریل های ماشین کاری شده سطح صیقلی تری نسبت به ریل های ساخته شده به روش کشش سرد دارند به طوری که در سرعت های بالا حرکت نرم تری را فراهم می سازد.

 

slider3

 

ریل آسانسور تولید شده به روش کشش سرد دارای افزایش طول متفاوتی بوده در نتیجه موجب بروز تنش سه بعدی در ریل تولیدی می شود(عملیات تنش گیری در سطح مقطع های بزرگ دشوار می باشد) بنابراین بایستی برای تولید ریل با سطح مقطع های بزرگ از روش ماشین کاری استفاده نمود. استفاده از ریل های آسانسور تولید شده به روش کشش سرد به علت داشتن تلورانس بالاتر( در صافی ریل ها ) در سرعت بالا و ارتفاع بالا (به دلیل تکان های زیاد و کاهش نرمی حرکت )مناسب نمی باشد. در روش های ماشین کاری و همچنین کشش سرد از فولاد های متفاوتی جهت تولید ریل استفاده می شود. در روش ماشین کاری از فولاد ۴۳۰B و در روش کشش سرد از فولاد 360B که به ترتیب معادل St44 و St37 می باشند استفاده می شود. فولاد به کار رفته جهت تولید ریل به روش کشش سرد گران تر بوده و به علت بالا بودن سرعت فرآیند کشش سرد، می توان از ضایعات تولیدی، جهت تولید ریل های آسانسور با مقاقطع کمتر ( T5 و T9 ) که در ارتفاع ها و سرعت های کمتر کاربرد دارند، به صرفه تر می باشد.

+1
محصولات مرتبط
دیدگاه خودتان را ارسال کنید.
پیشنهاد سردبیر
تراول کابل نرگیز Nergiz تامین کنندگان

تراول کابل نرگیز Nergiz

کابل نرگیز ترکیه که از سال 1980 در بخش کابل فعالیت می کند ، کابل های برق را برای مصارف داخلی تولید می کند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ 2
تراول کابل دت وایلر Datwyler تامین کنندگان

تراول کابل دت وایلر Datwyler

موسس شرکت، آدولف دات وایلر بود.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ 1
 ریل آسانسور چیلیک celikray تامین کنندگان

ریل آسانسور چیلیک celikray

ریل های آسانسور چیلیک celikray ترکیه

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 1
 ریل آسانسور فالکون Falcon تامین کنندگان

ریل آسانسور فالکون Falcon

انواع ریل های آسانسور فالکون Falcon

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 1
 ریل آسانسور مونته فرو MONTEFERRO تامین کنندگان

ریل آسانسور مونته فرو MONTEFERRO

در هر نقطه از جهان مشتریان ما از تحقیقات و توسعه مداوم و فداکاری ریل مونته فرو MONTEFERRO برای تهیه محصولات و خدمات یکپارچه بهره مند می شوند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 2
ریل آسانسور مارازی MARAZZI تامین کنندگان

ریل آسانسور مارازی MARAZZI

ریل مارازی MARAZZI S.r.l. در سال 1965 با نام Metallurgica Marazzi شروع به کار کرد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ 1
درب اتوماتیک آسانسور سلکوم ایتالیا تامین کنندگان

درب اتوماتیک آسانسور سلکوم ایتالیا

شرکت سلکوم ایتالیا بزرگترین سازنده دربهای اتوماتیک اسانسور در دنیا (در کارخانجات ایتالیا ، ترکیه ،چین )و یکی از معتبرترین برندهای جهانی درب اتوماتیک اسانسور می باشد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1
درب اتوماتیک روانکار سماتیک R تامین کنندگان

درب اتوماتیک روانکار سماتیک R

مجموعه روانکار سماتک سال 1374 در زمینه تولید قطعات آسانسور و اخذ مجوز از وزارت صنایع حومه منطقه صنعتی شهر تهران فعالیت خود را آغاز نمود.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1
درب اتوماتیک آسانسور آرین سیستم رو تامین کنندگان

درب اتوماتیک آسانسور آرین سیستم رو

گروه آرین سیستم رو در سال ۱۳۸۲ با هدف طراحی و تولید تجهیزات صنعت آسانسور تاسیس شده است.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1
اتوماتیک یاران AUTOMATIC YARAN تامین کنندگان

اتوماتیک یاران AUTOMATIC YARAN

شرکت اتوماتیک یاران بزرگترین تولیدکننده درب های اتوماتیک، تمام اتوماتیک و موتور گیربکس آسانسور در ایران می باشد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ 1